Login
Inloggen
Nog niet geregistreerd? Schrijf nu in

 

Fit werken; deskercise je mee?

Veel zitten tijdens het werk heeft een negatief effect op de gezondheid. Naast het feit dat bewegen goed is voor je lichaam, verhoogt het ook de productiviteit.

Juist in de huidige situatie, waarin veel mensen vanuit huis werken, is het daarom belangrijk om voldoende te blijven bewegen! Ook mentaal fit blijven is erg belangrijk. Maar hoe blijf je mentaal en fysiek gezond?

Geef structuur aan je dag! Ritme is erg belangrijk. Maak daarom een dagplanning en houd deze ook aan. Probeer de dag zoveel mogelijk in te delen zoals je dit normaal ook zou doen.

Zorg goed voor jezelf. Eet gezond en doe dat op vaste tijden. Nu je het zonder je collega’s moet doen en je geen koffie of thee voor elkaar kunt halen, is het belangrijk niet te vergeten om genoeg te drinken. Zet bijvoorbeeld een flesje drinken naast je neer of neem de theepot mee naar je thuiswerkplek!

Blijf vooral in contact staan met je collega’s en anderen. Een makkelijke manier om contact te houden is bellen of facetimen!

Tot slot een aantal simpele oefeningen die je helpen om gemakkelijk calorieën te verbranden achter je bureau. Ook wel ‘deskercise’ genoemd. Deskercise is een samenvoeging van oefeningen (exercise) en bureau (desk).

Voer de volgende oefeningen een aantal keren per dag uit:

Oefening 1: Knijp je schouderbladen naar achteren tot ze elkaar raken. Beeld je hierbij in dat je een voorwerp vasthoudt tussen beide schouderbladen. Vergeet niet je ellebogen mee te nemen naar achteren. Houd ongeveer 10 seconden vast en herhaal.

Oefening 2: Ga rechtop in je bureaustoel zitten en knijp je billen samen. Laat vervolgens los en herhaal dit telkens zo’n 10 seconden.

Oefening 3: Ga weer goed rechtop zitten en strek beide benen uit. Houd dit 10 seconden vast en laat de benen weer los. Ook deze oefening kun je een aantal keren herhalen!

Heel veel succes gewenst in deze roerige tijden en blijf vooral fit en gezond!
Team Hunter Select Group

 

 

 

Copyright © 2021 Hunter Select   |  Sitemap   |  Disclaimer   |  Privacy Statement